Jeps, den er god nok – måske altså. Vi skal have en pige, mener den jordemoder, der scannede os i påsken. Hun fangede et sædebillede af den lille i bedste kussomatstil, og der var de fineste skambamser at se. Meeen – alle, der har set det famøse billede, mener, at det lige så godt kunne være testikler. Tappen er jo også nem at overse fra den vinkel. Ikke at jeg skal gøre mig klog på babyers kønsorganer. Anyways, vi skal til misdannelsesscanning i næste uge, og der får vi jo måske chance for en second opinion og for at se nærmere på sagerne.

Uanset om det viser sig at være filet eller boller, håber jeg bare, at den er sund og rask. Der er jo fordele og ulemper ved begge køn: Med piger kan man (jeg) bedre forholde mig til, hvad der muligvis sker i hovedet på dem, når de bliver hysteriske, men fuck, hvor er der meget pissegrimt lyserødt børnetøj. Til gengæld er der meget af det.

En dreng ville måske have det lettere her på matriklen. Jeg er ikke selv af den specielt tøsede slags, og jeg legede både med biler og Barbie-dukker og klatrede forholdsmæssigt meget i træer min ringe motorik taget i betragtning. Mine bedste venner i de mindste klasser var drenge, og da jeg endelig fik en bedsteveninde, havde jeg svært ved at forholde mig til det der med at se på fyre. Jeg ville hellere høre musik, drikke øl og citere Gramsespektrum.

Desuden har min kæreste store ambitioner om at lære afkommet at bygge med Lego Technics (hvilket han ikke mener piger gider), og så har han vist drømt om en kneit, han kunne lære at reparere biler. Jeg har sagt, at det da ikke er noget problem at lære piger lidt teknik, men han er bare bange for, at hun så vokser op og bliver kvindelig kloakmester eller bilmekaniker.

Uanset hvad vi får, kan vi jo indoktrinere ynglet, som det passer os. Det er jo fordelen ved at få at få børn; man kan forme dem, ligesom man vil have dem. Og uanset om det bliver en pige eller en dreng, så bliver det uden tvivl en selvstændig, intelligent, no-bullshit lille abe med hang til dyr, friluftsliv, motion, tv-serier og teknik, der har manererne i orden og siger lige nøjagtig det, den har lyst til. For sådan vil vi gerne have dem. 🙂 Og så får den en lille opstoppertud og et ret nuttet babyface med høj pande og store kinder. Det kunne vi nemlig også se på scanningen.

