I går satte jeg mig for at få ryddet op i mine gamle boner og hængepartier med mere eller mindre ulæste breve om min pensionsordning. Og så fik jeg også lige kigget på min netbank. Ups. Har i den seneste halvanden måned brugt i nærheden af 20.000 danske kroner på sushi, tøj, sko, møbler, gourmetflødeboller og generel snold og fis og ballade. Telefonregninger og afdrag, fitness, husleje, mad og andre ‘faste’ udgifter er ikke medregnet; det er ren snold. For fanden da, send mig direkte i Luksusfælden!

Nu tænker du nok: “Jaja, men der er jo også mange ting, man skal købe, når man venter barn” og her kommer så det flove: Jeg har ikke købt noget som helst babyudstyr endnu. Jo, en ultrasmart hængelås til en barnevogn (som jeg ikke har endnu) og noget fototapet til børneværelset. Begge dele er købt gennem mine elskede rabatsider, hvor jeg jævnligt køber værdibeviser og gavekort til alskens sushi, oplevelser og tingeltangel. Jeg har endda fundet en side, der sender et dagligt nyhedsbrev med alle tilbuddene fra de forskellige rabatsider, så man ikke får fyldt sin indbakke. Og det er skidesmart, men damn, det er farligt!

Dem, de skriver om her, ik? Det er mig. Men nu stopper det altså. Jeg har rigeligt med penge på kontoen takket være skattepenge, men de holder jo ikke evigt, og jeg kan nok snart heller ikke udskyde bare nogle af babytingene så meget længere. Og når først jeg kommer på barsel, falder min indtægt jo noget. Det tror jeg godt nok bliver svært at vænne sig til. Især hvis baby er nem og sover meget (krydser fingre), for så er det jo let at bruge tiden på at netshoppe. Jeg starter afvænningen nu – når jeg liiige har været i H&M og bruge det værdibevis, som kun gælder til på lørdag.

