Jeg har bestilt endnu en gratis babypakke fra Babybox, som Babysam og Pampers står bag. Man tilmelder sig på hjemmesiden, printer en kvittering ud og viser den i en Babysam, hvorefter man får en fin papkasse med hank udleveret. Den indeholder:

  • En ble til nyfødte fra Pampers, pakket ind i en papæske og plastik med tilhørende brochure, rar at have
  • En pakke trusseindlæg fra Always, tja
  • Prøve på Head and Shoulders-shampoo til tør hovedbund. Indeholder parfume, hvilket måske ikke er så gennemtænkt
  • 3 plastikskeer fra Hipp inkl. reklame for Hipp.dk med stavefejl, men de er dog gode at have
  • 2 ammeindlæg fra Pigeon, pakket enkeltvis
  • Ranglelegetøj fra Fischer-Price, meget fint
  • Vores Baby – Gravid & baby, et år gammelt, ser dog interessant ud
  • Brochurer fra Lamaze, Fischer-Price (også en kalender), Oral-B, Gyldendals Bogklub, Lovemade babymad, Swapamok.dk og et gavekort til et fotokrus fra Vistaprint.

Derudover kunne man tilvælge en blespand fra Angelcare, hvilket jeg benyttede mig af. Den er en stor hvid plastikmotherfucker, men nu er den samlet og klar til brug. Der var en pakke poser med (jeg har hørt at de er dyre, hvis man skal købe flere), så man kan afprøve den, og jeg vil da give den en chance, men altså… Vi er ikke gangbesværede, og vi bor ikke på 6. sal uden elevator, så det skulle være muligt at gå ud med klam lorteble for hver gang, ungen har skidt. Ja okay, hvis ungen har galopperende diarre i 14 dage, bliver man nok hurtigt træt af turene ud til skraldespanden, og så har vi den da.

Alt i alt en udmærket babypakke fra Babysam med op til flere brugbare ting og ikke så mange urelaterede sager som i den fra Matas. Man betaler dog med sin sjæl, dvs. at man udleverer sin mail og sit telefonnummer til et ukendt antal markedsføringsfolk. Jeg har indtil videre modtaget et par mails, dog ingen opkald, men det var nok til, at jeg skiftede mailadresse og telefonnummer i deres system til mine ikke-primære adresser. Jeg er jo stadig nysgerrig, men jeg gider ikke kimes ned i tide og utide. Hvis det går helt galt, kan man dog afmelde sig på deres hjemmeside.

En anden anke er det helt enorme plastik-, pap- og papirforbrug, der går til sådan en pakke. Det er altså ikke nødvendigt at pakke én ble ind i to lag, og så bliver jeg irriteret over alle de brochurer, der er opsat, så de fylder så meget som muligt. Tænk dog på miljøet! Vores børn skal jo rydde op efter os…

