Den største post på babybudgettet har været barnevognen. Både svigermor og mor har tilbudt at betale for en ny, men vi syntes ikke, at det var nødvendigt at købe en spritny, fordi de er så pissedyre, og man sagtens kan finde noget brugt, der er udmærket, på DBA.

Derudover har jeg været meget i tvivl om, hvad dælen vi skulle købe (ja, det er mig, der står for AL babyresearch, for det magter min kæreste ikke), og efter mange overvejelser, råd fra veninder, en del surfing og opslag i TÆNKs babyguidetest kom jeg frem til en Odder, fordi den er den eneste med fuld understøttelse af vognkassen. Når nu vi havde besluttet os for at købe brugt, var det jo vigtigt, at den ikke var faldet helt sammen allerede.

Så jeg fandt en Odder på Den Blå Avis til billig penge. Det viste sig, at den var seks år gammel og brugt til to børn, men den var pæn og i fin stand, så vi slog til. Vi fik et afslag, fordi jeg ikke ville have madrasserne med, så det var fint nok. Brugte madrasser skulle efter sigende øge risikoen for astma og allergi, så jeg havde alligevel tænkt mig at købe nogle nye. Jeg har fået et tip om en barne-/sengetilbehørspakke med madrasser, dyner og whatnot til 1500 kr. i den lokale babybiks, så den skal jeg have fat i.

Vi har også købt en hængevugge, der skal hænge i stuen, via DBA. Til soveværelset har vi fra en bekendt fået lovning på en brugt Ikea-seng, som skulle være bedst i test. I det hele taget har familie, venner og bekendte været rigtig søde til at tilbyde os ting og sager til låns, evigt eje eller billigt salg, og det er altså helt fantastisk! Hvis vi skulle købe alt fra nyt, ville vi da hurtigt blive ruineret…

