Nå, men jeg må hellere lige komme med en update på det her rytmehalløj. Første dag gik det okay, selvom baby kun kom ud i barnevognen to gange.

Næste dag gik helt ad helvede til. Barnet ville først sove sin eftermiddagslur halv seks om aftenen, og så vågnede hun igen kl. 21! Så var hun jo totalt frisk og havde ikke tænkt sig at gå i seng samtidig med mig kl. 23. Heller ikke med den sædvanlige times amning i sengen. Argh. Klokken blev fandme halv fire, før projektet lykkedes. Jeg var lidt træt dagen efter.

Til gengæld gik den efterfølgende dag nærmest helt perfekt. Tøsen sov lidt over 2 timer om formiddagen og næsten 3,5 timer om eftermiddagen. Great success! Hun var vågen fra 16.30 til kvart i elleve og vågnede først igen halv fem for at få mad. Hold kæft, hvor er det fedt!

Selvfølgelig vågnede moderen midt om natten, fordi hun havde drømt, at ungen havde gylpet ud over det hele, men hun lå jo bare der i sin sødeste søvn. 🙂

Vi skal helt sikkert arbejde videre med den der rytme, men jeg tror ikke, at vi kan komme op på tre lure om dagen, for hun sover simpelthen for længe. Og så kan jeg læse mig til, at hun er meget længere vågen ad gangen end andre på tre måneder.

En hurtig google-søgning viste, at andre er vågne i omkring halvanden time ad gangen. Det ville være alt for lidt for tøsen, når hun spiser så længe som hun gør. Så ville vi jo aldrig se hende i oprejst position med åbne øjne!

