Min lille baby er snart fire måneder gammel, og jeg må snart gå i gang med at træne mine mavemuskler, hvis jeg skal følge forskrifterne for kejsersnitpatienter. Jeg har dog snydt lidt og er gået i gang på forhånd.

Jeg begyndte at træne i fitnesscenter igen for næsten to måneder siden, og selvom jeg godt kunne mærke, at der virkelig skulle arbejdes med mavemusklerne, blev jeg positivt overrasket over min kondi. Jeg undgik mavemaskiner og -øvelser i starten, men man skal jo i gang på et tidspunkt, og jeg stopper, når jeg kan mærke, at det er for meget. For ja, det føles stadig lidt underligt, som om det ikke er faldet helt på plads endnu.

Det irriterer mig bare, at jeg har udviklet en topmave. Sådan en har jeg aldrig haft før, i hvert fald ikke så stor, men den er lige så stille kommet snigende noget tid efter fødslen. Den så faktisk mere flad ud lige efter operationen, underligt nok. Da var den dog mere dejagtig i huden, men det er aftaget, heldigvis. Jeg kunne mærke min mave blævre, når jeg gik. Meget mærkelig følelse!

Jeg satser på, at det nok skal blive normalt igen på et tidspunkt. Jeg nyder i hvert fald at komme ud af huset et par timer uden baby og bare gøre noget godt for mig selv. Det giver mig altså nyt overskud til at være en bedre og mere overbærende mor.

